28 Februari 2009

Politik PERAK

Feb 27, 09 4:55pm

Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, V Sivakumar memanggil sidang tergempar dewan itu Selasa depan untuk membahaskan dua usul yang boleh mengusutkan lagi krisis politik negeri tersebut.

Usul pertama, mengesahkan Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin sebagai menteri besar yang sah sebelum ditumbangkan dalam rampasan kuasa BN.

Kedua, membubarkan DUN bagi membolehkan satu pilihanraya peringkat negeri diadakan seperti hasrat Pakatan Rakyat sebelum ini. berita lanjut

21 Februari 2009

terkini dari Selangor

'Ini manusia tak boleh digertak,' kata Khalid Ibrahim

Abdul Rahim Sabri | Feb 21, 09 1:13pm

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menyifatkan dakwaan bahawa beliau menyalahgunakan kuasanya menggunakan wang kerajaan untuk penyelenggaraan kereta miliknya adalah "satu gertakan".

"Saya guna kereta saya (untuk keperluan peribadi), kerajaan negeri tak payah bayar (penyelenggaraan). berita lanjut

10 Februari 2009

Exco BN

Empat muka baru exco BN di Perak
Feb 10, 09 1:38pm

Enam exco kerajaan baru Perak bawah pentadbiran BN, termasuk empat muka baru, mengangkat sumpah pagi ini di Istana Iskandariah, Kuala Kangsar di depan Sultan Perak.

Tiada penunjuk perasaan di kawasan tersebut dan keadaan kelihatan tenang. berita lanjut

04 Februari 2009

MB gagal bubar DUN Perak

kemaskini 9.26pm Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak belum dibubarkan selepas menteri besar menghadap Sultan petang ini walaupun kerajaan Pakatan Rakyat itu ingin memanggil pilihanraya negeri secara mengejut.

Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin menghabiskan masa hampir dua jam di istana menghadap Sultan Azlan Shah untuk memaklumkan keputusan itu selepas empat wakil rakyat kerajaan negeri itu berpaling tadah. berita lanjut

01 Februari 2009

Toolbar

Install Umno Toolbar sekarang untuk Explorer anda,

click atau lawati http://umno.ourtoolbar.com

Rabbi Yahudi

Rabbi Yahudi: Kami Berhak membunuh walau sejuta rakyat Palestin!


January 28, 2009 by admin

Sebuah laporan yang dikeluarkan oleh Akbar di Saudi, Al-Watan yang disiarkan, Sabtu lepas, seorang Rabbi Yahudi-Zionis telah mengeluarkan kenyataan yang mengizinkan membunuh perempuan dan anak-anak Palestin. Dan, menurut Rabbi itu, setiap orang Yahudi akan membebaskan mereka dari setiap tuduhan atas tindakan yang mengerikan itu bagi mereka yang sudah melakukan kejahatan pembantaian terhadap orang Palestin. berita lanjut